لوگوی کیان خودرو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تغییراتی که باعث افزایش ایمنی خودرو می‌شود

3 مورد ساده برای افزایش ایمنی خودرو

اتومبیل بخش جدایی ناپذیر از زندگی  روزمره ما است. این وسیله کاربردی ما را به سرکار می برد، فرزندانمان را به مدرسه می رساند و اغلب مایه گذراندن اوقات فراغت ما می شود. اما این مزایا باعث شده تا فراموش کنیم که خودرو چقدر می تواند برای ما و دیگران خطرناک باشد. بنابراین لازم است تا با راه های افزایش ایمنی خودرو ها آشنا شویم. اقدامی که می تواند از جان ما و دیگران محافظت کند.

از آنجا که تامین هزینه ماشین برای بسیاری از مردم دشوار است، طرح خرید خودرو اقساطی توسط برخی از شرکت ها به وجود آمده است. البته توجه داشته باشید که اولین مورد مربوط به خرید خودرو می باشد مخصوصا اگر ماشین انتخابی شما دست دوم باشد. به هر حال توصیه می کنیم تا انتها با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چطور ایمنی خودرو را بالا ببریم.

3 مورد از مهم ترین نکات برای افزایش ایمنی خودرو

در دهه های اخیر، خودروسازان پیشرفت های چشمگیری در ایمنی خودرو داشته اند. از کمربند ایمنی و کیسه هوا گرفته تا سیستم های تشخیص نقاط کور و دوربین های پشتیبان. بنابراین می توان گفت وسایل نقلیه بسیار ایمن تر از گذشته شده اند. از این رو توصیه می کنیم اگر شما هم ماشین ندارید، هرگز فرصت خرید اقساطی خودرو های داخلی و یا خارجی را از کیان خودرو از دست ندهید.

پیشنهاد ما به شما:  درباره لیزینگ خودرو چه می دانید؟

با این حال، صرف نظر از اینکه این سیستم ها چقدر خوب هستند، هرگز نباید مسئولیت های خود را در جاده فراموش کنید. ما در ادامه به بیان مهمترین نکات برای افزایش ایمنی خودرو پرداخته ایم تا مطمئن شوید که سالم و سلامت به مقصد بعدی خود خواهید رسید. بنابراین اگر شما هم به تازگی در طرح خرید خودرو اقساطی ایران خودرو و یا دیگر شرکت ها ثبت نام کرده اید، فرصت مطالعه موارد زیر را از دست ندهید.

1-چراغ های ترمز و چراغ های جلو خود را بررسی کنید

اگرچه چکاپ های دوره ای بسیاری از مسائل مکانیکی را برطرف می کنند، اما همچنان باید به وسیله نقلیه خود توجه کنید. به عنوان مثال، اگر یک یا چند تا از چراغ‌ های جلو یا ترمز شما مدت کوتاهی پس از یک معاینه معمولی بسوزد، ممکن است ناآگاهانه خود و دیگران را در معرض خطر قرار دهید.

بنابراین، عادت کنید که به طور دوره ای در اطراف وسیله نقلیه خود قدم بزنید تا مطمئن شوید که چراغ های جلو و چراغ های ترمز به خوبی کار می کنند.

ترافیک خودروها در خیابان هنگام شب

2-روی لاستیک های خوب سرمایه گذاری کنید

همراه با پیشرفت در سیستم ایمنی، خودروسازان فناوری تایر را به شدت بهبود بخشیده اند. تایرهای باکیفیت می توانند کنترل پذیری ماشین را بهبود بخشیده و فاصله ترمز را کاهش دهند. بنابراین، سرمایه گذاری روی یک مجموعه خوب از لاستیک ها یکی از مهمترین عوامل بالا بردن ایمنی خودرو می باشد.

4 حلقه لاستیک خودرو

3-ماشین دوست داشتنی خود را به صورت فصلی چک نمایید

وسیله ی نقلیه خود را چه به صورت نقدی خریده باشید و چه طرح خرید اقساطی سایپا را تجربه کرده باشید، کارشناسان به شما می گویند که به طور دوره ای و فصلی خودروی خود را بررسی کنید.

پیشنهاد ما به شما:  کروز کنترل چیست؟ + 5 نکته درباره کروز کنترل

یک سری از بخش های خودرو پس از طی کردن مسافت خاصی نیاز به تعمیر و یا جایگزینی دارند در حالی که بروز مشکل در برخی از قسمت های دیگر تنها با بررسی های فصلی مشخص می شود.

باد لاستیک ها، ضد یخ و ضد جوش، میزان روغن و … از مهمترین عوامل در ایمنی خودرو هستند که در این بازرسی باید مورد توجه قرار گیرند.

تعمیر خودرو توسط مکانیک

کیان خودرو، مورد اعتماد شما

ما در مجموعه کیان خودرو به خود می بالیم که با فراهم آوردن بهترین شرایط خرید خودرو از جمله خرید اقساطی خودرو های خارجی و داخلی در حال خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

بنابراین همانطور که مطالعه کردید ما در این مقاله سعی کردیم به سوال چطور خودرو ایمن تری داشته باشیم، پاسخ دهیم. مواردی که حتما روزی به کارتان خواهد آمد. همچنین در صورتی که احساس کردید ماشین شما عملکرد سابق را نداشته و یا مواردی چون بوی سوختگی، سروصدای غیر طبیعی و … شما را آزار می دهد، می توانید قبل از مراجعه به مکانیک، اطلاعات حائز اهمیتی از دیگر مقالات ما کسب نمایید.

در نهایت شما بگویید که برای داشتن خودرو ایمن چه اقداماتی انجام داده اید و چه لوازمی امنیت اتومبیل را بیشتر می‌ کند؟

 

 

سوالات متداول

سیستم ایمنی خودرو شامل چه انواعی می باشد؟

سیستم ایمنی خودرو به دو دسته فعال و غیر فعال دسته بندی می شود. سیستم ایمنی غیر فعال، در صورت تصادف، صدمات ناشی از آن را کاهش می هد مانند کمربند ایمنی، ایربگ و… در حالی که سیستم ایمنی فعال همراه با استارت زدن خودرو، روشن شده و از بروز تصادف جلوگیری می کند. این موارد بسیار زیادند که تنها برخی از آن ها عبارت هستند از کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم نظارت بر نقاط کور و… .

پیشنهاد ما به شما:  صافکاری PDR چیست؟ مراحل انجام صافکاری پی دی آر

چگونه از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟

متاسفانه حتی امن ترین خودروهای جهان هم از دست سارقان در امان نیستند. در کشور ما هم خودروهای پراید و پژو 206 محبوب ترین ماشین ها برای دزدها هستند چرا که ایمنی بالایی ندارند. بنابراین استفاده از قفل فرمان، قفل کاپوت، قفل پدال، دزدگیر و ردیاب خودرو می تواند ماشین شما را در برابر این نوع خطر بیشتر محافظت کند.

تجهیزات ایمنی خودرو شامل چه مواردی می شود؟

این موارد عبارت هستند از سیستم ترمز ضد قفل یا ABS و ترمز اضطراری خودکار، سیستم کنترل پایداری یا ESP، سیستم فرمان برقی، ایربگ، سیستم نظارت بر باد تایرها و قابلیت دید در شب.

سیستم تماس اضطراری در هنگام تصادف چگونه عمل می کند؟

این سیستم بر روی برخی از ماشین های جدید نصب می شود و به محض تصادف و باز شدن ایربگ ها، با مراکز امداد تماس می گیرد. بنابراین می تواند در نجات جان سرنشینان نقش به سزایی داشته باشد.

سیستم روشنایی تطبیق پذیر چیست؟

هنگام چرخش خودرو به ویژه در پیچ های تند جاده، برای لحظاتی تنها کناره های جاده برای راننده قابل مشاهده می باشد چرا که چراغ های ماشین همیشه روبرو را نشان می دهند. سیستم روشنایی تطبیق پذیر یا AFS این مشکل را حل کرده است به این صورت که هر زمان که ماشین می چرخد، چراغ ها هم به همان جهت مایل می شوند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عرضه فروش اقساطی

فروش اقساطی شاهین پلاس

فروش اقساطی سهند

کیان خودرو برگه وقشته ماشینتو عوض کنی با ارائه ی انواع تسهیلات کوتاه مدت و

فروش اقساطی از هر برند